lørdag 31. juli 2010

Ammetåka letter......



Ammetåke, ammepute, ammeinnlegg, ammehjelp, ammebekymringer, ammestol, ammeklær, ammekrem, ammevitaminer, amme-bh, ammepress, ammeprat, ammemat, ammedam?.......sukk...

OK! Gasellene har ymta frempå om at de er lei "Kurven er klar"-innlegget mitt som nå har stått i snart over en måned, så jeg skjønte at det var på tide å legge ammeputa til side, slutte med barsels-sturinga og få hjernen litt i sving igjen. "Jammen jeg har jo ikke produsert noe på laaaaang tid!" prøvde jeg som unnskyldning. "Hva? Du har jo produsert et barn!". Og det er sant, de små fingrene og tærne her har jeg satt til verden siden sist - og ganske så stolt av det! Så nå har endelig kurven fått en å huse hver natt :o).

Det er både fantastisk og slitsomt på en gang - en merkelig og forvirrende tilværselse. Det er mange tanker som farer gjennom hodet på en utmattet og sårbar nybaka mor, så det var befriende da jeg ramla over boka til mammaene Anne Lindmo og Helle Vaagland "Heia mamma!". To damer som vet å sette ord på både det som er vanskelig og bra med å bli mor. Anbefales! 

Nå ser jeg frem til å få tilbake litt egentid og egenenergi til å sette igang med prosjekter igjen. Den flinke husbonden min har hjulpet meg igang med å bane vei gjennom alt rotet på rommet som skal bli det lenge etterlengtede HOBBYROMMET og nå har han satt opp både benk, skuffer og hyller. Godt forsynt med bokser i alle størrelser og varianter skal det nå endelig bli ordning och reda i alle sakene mine. Som dere ser er det litt å ta tak i.......
 Med en superduper altmulig radio! (mamma-gave fra husbonden og storebror) og lillebror i vippestol vil dette gå som en lek fremover!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Hei!!!
    Skal ta skylda for kommentaren om å være lei av at kurven er klar':) Håper ikke det stresset deg for mye! Vet jo litt om hvordan tingenes tilstand er hos dere. Men så koselig med nytt innlegg allikevel da:) Nydelig små hender og tær! Gleder meg til å se den lille live:) Og så koselig at du viser hobbyrommet under prosessen til å bli et deilig rom der du kan fortsette å være kreativ! Rommet er jo superkoselig i seg selv så det blir sikkert kanllbra!

    SvarSlett
  2. He he he, plutselig ble det fart i husfrua på garden ja:)Herlig innlegg, sånt liker vi!Husk å si fra til Lillesandsfrua også da, sånn at hun får sett de fine bildene av lillemann:)Hun synes sikkert det er gøy å lese dine innlegg vettu!Vi sees plutselig, blir artig å se lille igjen nå:)

    SvarSlett
  3. Tenkte jeg bare skulle legge inn et visdomsord her.

    http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10044427

    Litt vin gjør vist godt for både kropp og sjel :)

    Hilsen husbonden.

    SvarSlett