fredag 19. november 2010

Barndomsminner

Sist jeg var på besøk i barndomsheimen rota jeg rundt i boden til mor....
Lykkelig dro jeg frem kjente og kjære leker, barneservise, bøker og klær
Her er noe av det som ble med hjem
Den lille elefantfamilien har vært med på mange måltider :o)
Ble sentimental og glad på en gang, for så å tenke ut hva gutta mine kan gjenbruke
Tenk nytt liv til mine gamle ting!

Jakke......

....sengetøy og pysjamas - like brukanes i dag!
Bare liten detalj det at jeg bare har gutter....

London bridge is falling down, falling down, falling down......
Flere som hadde denne boka?

Pepperkakegutten som trodde at ingen kunne ta han..

Noen andre som dette vekker barndomsminner hos?  
Ha en fortreffelig helg alle sammen!

7 kommentarer:

  1. Så koselig innlegg Blix!!
    Det serviset bruker gutta hos oss også, arv etter min barndom:) Det er jo så herlig!
    Kjente igjen den boka også jeg:)
    Og de stoffene var superfine! Så artig å se gjennom de gamle minnene og koselig at gutta din kan bruke noe av det du brukte!
    Ha en finfin helg!!!
    Klem

    SvarSlett
  2. Så mye fint! Kjenner igjen rubbel og bit:) tror ting hadde bedre kvalitet før, altså! Det er jo like brukandes nå, jo!

    SvarSlett
  3. ÅÅÅÅÅh, Blixen altså!Nå ble jeg helt nostalgisk!Jeg HUSKER den Fisher Pricen med London Bridge, den var jeg kjempemisunnelig på!Nå fikk jeg barndomsflashback altså:)
    Så mye fint du fant da, jeg blir helt misunnelig jeg:)
    Gleder meg til å dra på tur i morgen!!
    Klem

    SvarSlett
  4. Oioioi.. Jeg ble og misunnelig! Så søte ting!! Og så gøy å kunne bruke dem igjen!

    SvarSlett
  5. Her var det mye fint :-). Men det er helt klart bildene fra boken som vekker de sterkeste barndomsminnene hos meg!! jeg husker dem så god, alle sammen!

    Takk for hyggelig gjensyn :-)

    SvarSlett
  6. Åhhhh, sånn elefanttallerken hadde me og! :o)
    Eg trur den havna hos eldstesøstera mi, mens eg fekk det med "ekta" dyr på... :o(
    Glad i den og da :o)

    Masse fin mimring her :o)

    SvarSlett
  7. Så mange fine ting!! Blir helt hensatt til barndommen jeg.. ♡ Heldig er du som har en mor som har tatt vare på ting!

    SvarSlett